Kampanie linków sponsorowanych – Czy warto?

Nie ulega wątpliwości, że coraz większa ilość firm korzysta z kampanii linków sponsorowanych. Powodów jest wiele, a wśród bardzo długiej listy zalet, jakie niosą tego typu kampanie można znaleźć między innymi:

Bardzo krótki czas oczekiwania na efekty.

Linki sponsorowane ADWords przynoszą efekty w postaci ruchu na stronie zaraz po prawidłowej konfiguracji kampanii, weryfikacji reklam oraz oczywiście wpłacenia środków. Dzięki temu jest również świetnym narzędziem do przeprowadzania testów A/B na stronie.

Bardzo wygodny sposób naliczania opłat

Niewątpliwie możliwość płatności za efekt tzn. za kliknięcie to jeden z najistotniejszych czynników wpływających na sukces Google ADWords. Płatność w modelu CPM niewątpliwie odchodzi już do lamusa, głównie za sprawą niskiej efektywności.

Możliwość łatwego obliczenia kosztów pozyskania klienta/konwersji

Dzięki możliwości analizy danych w platformach takich jak Google Analytics czy samym Google ADWords możemy w dość prosty sposób obliczyć koszt pozyskania klienta. Wiedza ta przydaje się nie tylko podczas optymalizacji samej kampanii ale także podczas sporządzania budżetów marketingowych.

Możliwość precyzyjnego targetowania

Dzięki rozbudowanym opcjom, jakie daje platforma Google ADWords możemy bardzo precyzyjnie określić odbiorców naszych reklam. Możliwości jest bardzo wiele, począwszy od kierowania na dany obszar geograficzny, poprzez wiek lub płeć, kończąc (lub kontynuując) na zainteresowaniach potencjalnych odbiorców.

To tylko wybrane zalety jakie niosą za sobą kampanie linków sponsorowanych. Dodatkowo dla nowych użytkowników Google oferuje kupony promocyjne, dzięki którym konta zostaną zasilone dodatkowymi środkami. Niewątpliwie warto jeszcze wspomnieć o możliwości przeprowadzenia kampanii remarketingowych, które akcelerują dodatkowo sprzedaż, a także mogą posłużyć do budowania lojalnej bazy klientów.

Na pewno warto przynajmniej przetestować tego typu narzędzie. Szczególnie iż jego początkowy koszt z dodatkowym bonusem nie jest aż taki przerażający…

No Comments Yet.

Leave a Reply